Specyfikacja i instrukcja obsługi Calderaspas Highland Cumberland to kompleksowe informacje dotyczące instalacji, eksploatacji i obsługi systemów grzewczych tej marki. Specyfikacja zawiera szczegółowe wytyczne dotyczące instalacji, użytkowania i konserwacji urządzeń, a instrukcja obsługi zawiera konkretne kroki dotyczące obsługi systemu. Specyfikacja i instrukcja obsługi Calderaspas Highland Cumberland zawierają także informacje dotyczące wymiany części i zalecanego okresu konserwacji. Specyfikacja i instrukcja obsługi są niezbędnymi narzędziami dla wszystkich instalatorów i użytkowników systemów grzewczych Calderaspas Highland Cumberland.
Ostatnia aktualizacja: Specyfikacja i instrukcja obsługi Calderaspas Highland Cumberland
Amortyzacja środków trwałych - specyfikacja
Funkcjonalność | |||||||||||||||||||||||||||||||
Generowanie planu amortyzacji | Standardowe metody amortyzacji: jednorazowa, liniowa, degresywna (oraz lin. 30%, degr. 30%) | Odpisy jednorazowe w miesiącu przyjęcia lub w następnym miesiącu | Różna częstotliwość amortyzacji: miesięczna, kwartalna, roczna | Możliwość rozdzielenia amortyzacji podatkowej (kosztowej) od bilansowej (ewidencyjnej) | Niezależny plan amortyzacji i ewidencja odpisów dla obu rodzajów amortyzacji | Automatyczne korygowanie planu po wykonaniu modernizacji i innych operacji | Możliwość zmiany metody i stawki w trakcie użytkowania | Możliwość ręcznej modyfikacji planu | Właściwe przystosowanie planu do wielu szczególnych przypadków, np. : sprzedaż w miesiącu przyjęcia, modernizacja w miesiącu przyjęcia, kilkakrotna amortyzacja w tym samym miesiącu, modernizacja środków w całości zamortyzowanych itd. | Automatyczne odpisy amortyzacyjne | Naliczanie odpisów dla pojedyńczych środków lub grupowo | Ewidencja odpisów za cały okres użytkowania środka | Automatyczne generowanie dekretów księgowych | Schemat księgowania z określeniem kont umorzenia dla grup lub poszczególnych środków | Ewidencja użytkowania środków w rozbiciu na kontrakty i miejsca powstawania kosztów | Szczegółowa dekretacja kosztów amortyzacji z podziałem na MPK w ramach kosztów rodzajowych | Szczegółowa dekretacja kosztów według miejsca powstawania na konta grupy 5 | Dla firm prowadzących księgę przychodów generowane są dowody wewnętrzne | Raporty i zestawienia | Roczny plan amortyzacji | Tabela amortyzacyjna zgodna z wymogami | Możliwość wydrukowania planu i tabeli amortyzacyjnej za poprzednie lata | Miesięczne zestawienie odpisów amortyzacyjnych | Zestawienie kosztów użytkowania z podziałem na kontrakty lub miejsca powstawania kosztów | Selekcja i grupowanie pozycji raportów wg różnych kryteriów (np. grupy, lokalizacje) | Wszystkie wydruki mieszczą się na kartkach formatu A4 | Automatyczny przegląd przygotowanego dokumentu z możliwością edycji bezpośrednio przed wydrukiem | Możliwość przesyłania wszystkich wydruków pocztą elektroniczną w formie załącznika w standardzie HTML lub PDF | Eksport zestawień do pliku w formacie akceptowanym przez inne zewnętrzne systemy i możliwość dalszej obróbki np. w programach Access czy Excel | Moduł raportów SQL | Wewnętrzny generator raportów na podstawie zapytań SQL |
Strony dostępne w domenie www. gov. pl mogą zawierać adresy skrzynek mailowych. Użytkownik korzystający z odnośnika będącego adresem e-mail zgadza się na przetwarzanie jego danych (adres e-mail oraz dobrowolnie podanych danych w wiadomości) w celu przesłania odpowiedzi na przesłane pytania.Szczegóły przetwarzania danych przez każdą z jednostek znajdują się w ich politykach przetwarzania danych osobowych.
Wszystkie treści publikowane w serwisie są udostępniane na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne - bez utworów zależnych 3. 0 Polska (CC BY-NC-ND 3. 0 PL), o ile nie jest to stwierdzone inaczej.
Co to jest usługa sieciowa
To usługa, która umożliwia przesyłanie elektronicznych komunikatów (zgłoszeń, wniosków, potwierdzeń itp. ) bezpośrednio między twoim systemem a PUESC. Struktura przesyłanych komunikatów musi być zgodna ze strukturą XML (schematem XSD).
Aby skorzystać z kanału webservice konieczne jest specjalne oprogramowanie. Możesz zakupić program komercyjny, który umożliwia korzystanie z tej usługi, lub dostosować oprogramowanie własne. Oprogramowanie takie musi umożliwiać przesłanie komunikatów w wymaganej strukturze (specyfikacja XML komunikatu) za pośrednictwem udostępnionego kanału (specyfikacja kanału webservice).
Uwaga: Zarówno strukturę XML i specyfikację wymagań kanału komunikacyjnego znajdziesz poniżej. Pamiętaj, że mogą one ulegać zmianom, które wynikają najczęściej z konieczności dostosowania do zmian prawnych. To z kolei powoduje konieczność każdorazowego dostosowania twojego oprogramowania do nowych wymagań.
Zmiany są sygnalizowane przez KAS z odpowiednim wyprzedzeniem, tak aby klienci lub producenci oprogramowania mogli dostosować na czas własne systemy. Jeśli zdecydujesz się na zakup programu komercyjnego, sprawdź czy licencja na nie obejmuje również jego aktualizację, w tym dostosowanie do zmieniających się wymagań KAS.
Usługa sieciowa SEAP jest podstawowym kanałem komunikacyjnym użytkowników zewnętrznych z Systemem Informacyjnym Skarbowo-Celnym (SISC), który wykorzystuje webservice i umożliwia przesyłanie komunikatów elektronicznych w strukturze XML. Obsługuje on komunikację dwustronną. Oznacza to, że umożliwia zarówno przesyłanie komunikatów elektronicznych z twojego systemu bezpośrednio do PUESC, jak i pobieranie odpowiedzi.
Jeśli twój system będzie komunikował się z usługą sieciową zgodnie ze specyfikacją, to PUESC będzie zwrotnie przesyłać do niego odpowiedzi (bez konieczności cyklicznego odpytywania usługi sieciowej SEAP). Poniżej znajdziesz informacje m. in. o skonfigurowaniu komunikacji za pośrednictwem tego kanału, uwierzytelnianiu usługi sieciowej, strukturze i zawartości informacyjnej komunikatu, kopercie. Jeśli używasz oprogramowania komercyjnego, informacje o wykorzystaniu usługi sieciowej powinny znajdować się w instrukcji obsługi tego oprogramowania.
Komponenty SISC udostępniające usługi sieciowe
System Informacyjny Skarbowo-Celny (SISC) to środowisko mające charakter komponentowy wchodzące w skład systemu informacyjnego resortu finansów, udostępniające klientom KAS e-usługi publiczne poprzez PUESC oraz zapewniające funkcjonalnosci do obsługi procesów wewnętrznych w KAS związanych z udostępnianymi usługami publicznymi. SISC składa sie z komponentów informatycznych, z których część udostępnia e-usługi publiczne kanałem webservice (usługi sieciowe):
- Automatyczny System Eksportu (AES),
- Automatyczny System Importu (AIS),
- System Przemieszczania i Nadzoru Wyrobów Akcyzowych (EMCS PL2),
- System Zintegrowanej Taryfy Celnej (ISZTAR4),
- System Kontroli Tranzytu – Nowy Skomputeryzowany System Tranzytowy (NCTS2),
- Zintegrowany System Obsługi Zabezpieczeń (OSOZ2),
- Platforma Koordynacji i Wymiany Danych – Single Window (PKWD–SINGLE WINDOW),
- System Rozliczania Procedur Specjalnych (RPS),
- System Awizacji Towarów i Osób (SATOS),
- System Pojedynczy Elektroniczny Punkt Dostępu (SEAP),
- System Elektronicznego Nadzoru Transportu (SENT),
- System Zwrot VAT dla Podróżnych (TAX FREE),
- Zintegrowany System Poboru Należności i Rozliczania z UE i Budżetem (ZEFIR2).
Informacje dla integratorów i programistów
Potraktuj poniższe specyfikacje jako dokument źródłowy przy projektowaniu i implementacji systemu informatycznego, który będzie wykorzystywać kanał webservice.
Zapoznaj się również z informacjami o dostępnych środowiskach testowych, w których możesz sprawdzić poprawność działania tworzonego przez ciebie oprogramowania.
Wczytanie na PUESC pliku komunikatu w formacie. xml – informacje dla użytkowników
Uwaga! Na PUESC zostały udostępnione specyfikacje techniczne XML komunikatów przyjmowanych przez PUESC. Znajdziesz je w sekcjach poszczególnych systemów, które udostępniają usługi sieciowe.
Wygenerowany zgodnie ze specyfikacją techniczną XML elektroniczny komunikat (deklarację, zgłoszenie, wniosek itp. ) możesz:
Aby wczytać na PUESC plik komunikatu, postępuj zgodnie z poniższym opisem.
KROK 1
Przygotuj plik XML
- Wygeneruj komunikat w formacie. XML. Komunikat możesz wygenerować w dedykowanej aplikacji lub innym narzędziu.
- Komunikat w formacie XML zapisz jako plik XML na dysku swojego urządzenia, np. na pulpicie.
- Jeśli jest to wymagane, podpisz komunikat. Możesz go również podpisać później na PUESC – patrz KROK 4.
KROK 2
Zaloguj się na PUESC.
KROK 3
Wczytaj plik XML
KROK 4
Podpisz plik XML
Jeśli nie podpisałeś pliku. XML wcześniej, podpisz komunikat na PUESC.
Możesz to zrobić przy użyciu podpisu dopuszczonego dla danego typu komunikatu. Sposoby podpisania komunikatu znajdziesz w opisie usługi, z której korzystasz, lub w specyfikacji technicznej XML.
Żeby podpisać plik na PUESC:
KROK 5
Wyślij plik XML
zaznacz i wyślij wczytany plik.
- Przejdź do zakładki
- zaloguj się na PUESC i na stronie POMOC wybierz Help Desk SISC
- przejdź do portalu CSD - Centralny Service Desk (strona otwiera sie w nowym oknie)
- w portalu CSD kliknij Nowe zgłoszenie
- z Katalogu usług wybierz - Usługi sieciowe PUESC
- po wybraniu usługi wybierz klasyfikację - ten wybór pozwoli bardziej szczegółowo opisać zgłoszenie
- otworzy się formularz zgłoszenie - w polu opis zgłoszenia napisz czego dotyczy twój problem
- jeżeli uważasz, że opisałeś już wszystko kliknij w przycisk Kontynuuj
- teraz możesz dodać załączniki do zgłoszenia (zrzuty ekranu lub inne istotne twoim zdaniem informacje), możesz również wysłać zgłoszenie bez załączników.
- kliknij przycisk Zgłoś - zgłoszenie niezwłocznie trafi do operatorów Help Desk SISC a ty otrzymasz:
- informację w oknie - Utworzono zgłoszenie o numerze ZGL2329987 (przykladowy numer)
- wiadomość email potwierdzającą zarejestrowanie zgłoszenia
- po obsłużeniu zgłoszenia przez operatorów Help Desk SISC otrzymasz wiadomość email potwierdzającą rozwiązanie zgłoszenia
- e-mail: helpdesk-eclo@mf. pl
- w polu temat wpisz nazwę usługi oraz system - np. Usługi sieciowe AES
- w treści wiadomości opisz co działa nieprawidłowo bądź napisz, czego chcesz się dowiedzieć
- wyślij wiadomość z adresu e-mail, który został użyty do założenia konta na PUESC (login PUESC) - wiadomosć wysłana z innego adresu zostanie automatycznie odrzucona
- telefon:
- Rejestracja zgłoszeń oraz wniosków – niezwłocznie, całodobowo.
- Obsługa standardowych zgłoszeń lub wniosków, dla których zostały opracowane rozwiązania – na bieżąco, maksymalny czas obsługi zgłoszenia lub wniosku do 4 godzin.
- Obsługa zgłoszeń wymagająca wiedzy specjalistycznej bądź technicznej w dni robocze od 7:30 do 15:30 – maksymalny czas obsługi zgłoszenia do 20 dni roboczych.
- Obsługa wniosków wymagająca wiedzy specjalistycznej bądź technicznej w dni robocze od 7:30 do 15:30 maksymalny czas obsługi zgłoszenia do 10 dni roboczych.
Mój pulpit | Moje sprawy i dokumenty | Dokumenty
i sprawdź, czy otrzymałeś właściwe komunikaty zwrotne (np. potwierdzenie wysłania i odebrania wysłanego komunikatu).
Uwaga! Komunikaty zwrotne zależą od usługi, z której korzystasz.
Jeżeli potrzebujesz pomocy (Help Desk) z zakresu usług sieciowych
Kontakt całodobowy 24/7/365 poprzez:
portal CSD - Centralny Service Desk:
Uwaga! Jeżeli chcesz skorzystać z Help Desk SISC dla usług sieciowych:
Uwaga! Wszystkie wiadomości wysyłane są z adresu pomoc. Informatyczna@mf. pl
Uwaga! Nie świadczymy wsparcia telefonicznego w zakresie usług sieciowych
Czas realizacji